FANDOM

Terra

La Terra.

Humà

Mascle humà.

La Terra és el tercer planeta del sistema solar per ordre de proximitat al Sol i el cinquè quant a diàmetre. Forma part dels planetes terrestres o teŀlúrics. Gira al voltant del Sol al llarg ďuna òrbita molt poc excèntrica (una eŀlipse molt semblant a una circumferència) a una distància mitjana de 149600000 km (1 UA) i a una velocitat de 29,8 km/s. També gira sobre si mateix amb un període de rotació de 23 hores, 56 minuts i 3,5 segons, moviment que determina el dia i la nit. El seu diàmetre equatorial és de 12756 km. Té un únic satèŀlit natural, la Lluna. Es troba al quadrant alfa de la Via Làctia. El 5 ďabril del 2063 la Terra va fer el primer viatge en hiperespai, cridant ľatenció dels vulcanians.

Habitants

Els humans, éssers humans, homes, terrícoles, terrestres o terrans (aquest últim en el món paraŀlel) (Homo sapiens, “home que sap” en llatí) són habitants de la Terra i són primats bípedes de la família dels homínids, i Homo sapiens és ľúnica espècie supervivent del gènere Homo. Dintre ďaquesta espècie només n’existeix una subespècie viva, Homo sapiens sapiens, que es correspon a ľhome actual. Les proves ďADN indiquen que els humans moderns s’originaren a ľÀfrica fa aproximadament uns 200000 anys. Els humans, junt amb els teremedosians, gobolians, nimbeanesos i mirícoles (sistema Talos) forman la Flota Esteŀlar de la Federació.

Llocs i races de Planetes
FEF: Terra (Humans)Gòbola (Gobolians)Teremedó (Teremedosians)Vulcà (Vulcanians)Nimbeanesos i mirícoles (sistema Talos)
Altres: Klingons (Kronos)SúlibansRecinte TèkodaPegàs (pegastanians)Domini (dimensió desconeguda)Món paraŀlelVia Làctia

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori