FANDOM

Mart.jpg

Mart.

Mart (o Sol IV) és el quart planeta del sistema solar, segons la seva distància al Sol, el següent a la Terra. Forma part dels planetes interiors, és rocós i és el primer dels planetes exteriors a ľòrbita terrestre. Té 2 satèŀlits naturals, Fobos i Deimos, de mida molt petita i forma irregular.

Mart ja era conegut des de temps prehistòrics i té el nom del déu romà de la guerra. El color roig del planeta Mart, clarament visible a ull nu, va fer que se’l considerés des de ľantiguitat relacionat amb la sang, la guerra i la mort. A vegades es fa referència a Mart com el planeta Roig.

En una muntanya de Mart hi està amagat Teremedó i els seus astres, reduïts amb una tecnologia especial de ľespècie teremedosiana.

Ľany 2058 ľhome va arribar per primera vegada a Mart, i va fundar-hi una colònia. Però sense saber-ne el motiu, ľany 2059 tota la colònia va explotar i va morir tot ľequip ďhumans que hi havia. Ľany 2103 es va fundar la colònia ďUtopia Planitia, sobre la qual en segles següents es fundarien les principals drassanes de la Flota Esteŀlar al sector.

Galeria

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori