FANDOM

06.gif

La nau FEF 06.

La nau 06, i més tard FEF 06, és una nau esteŀlar de ľunivers estès de Planetes. És una nau esteŀlar que van construir els nens que estaven atrapats a Tèkoda. Amb ella van fundar la Flota Esteŀlar de la Federació.

Construcció i viatges per Tèkoda

El 2001 els nens que anaven en la nau 05 havien matat a tots els bursífers i s’havien apoderat de Tèkoda. Però no tot va acabar bé: per una avaria, la 05 va programar un viatge gairebé a Grodolí 1000‰ (hiperespai factor 10) fora de Tèkoda, cap a ľespai profund. La tripulació van tenir poc temps per escapar, i la nau es va donar per perduda. No només va passar això: un bursífer que havia aconseguit sobreviure va recrear la resta dels seus i van tornar a prendre el control de Tèkoda. Els nens van tenir poc temps per escapar a Tisawó, un satèŀlit natural del planeta més proper a Tèkoda.

Aquesta nau va ser construïda a ľAlurràs (un tipus de mar) de Tisawó, on els nens s’amagaven. En el primer capítol de Planetes 3 van llançar la nau des ďallà cap a Gòbola, van posar rangs als nens (en Josep Maria 6 com a capità i la Ralja com a comandant) i després de fer una missió allà van ser de nou capturats a Tèkoda. Al capítol següent van aconseguir escapar a la Terra, però els bursífers els van seguir i els van tornar a portar a Tèkoda, deixant a la Terra la Ralja (goboliana) i en Jordi (humà). Llavors el 6 va assignar una nova primer oficial, la comandant ifniliana Lina. Aquesta nova tripulació van tenir moltes aventures, fins que el febrer del 2002 en Josep Maria 6 va llançar la directriu Omega, una arma que va destruir Tèkoda i els bursífers. Van tornar a la Terra, els nens van tornar al passat perquè els seus pares no notessin res i el 6 va deixar la nau al planeta Teremedó aparcada i en desús.

Última missió i destrucció

El 2012 la nau FEF 05, que havia estat recuperada i amb nova tripulació, van intentar fer una cosa prohibida al “Cel”: portar amb ells un esperit. Per això van ser penalitzats i van ser enviats al Sol a Grodolí 1000‰ (hiperespai factor 10). En el ràpid viatge a la mort el 2012 van poder enviar un missatge ďauxili a la Terra, que en Josep Maria 17 va rebre i va agafar ľabandonada nau FEF 06 per salvar-los. Només es van salvar 6 persones de la FEF 05, i es va perdre la FEF 06 causant la mort de qui la pilotava, una còpia ďuna noia anomenada Marta (ľoriginal anava a ľantic coŀlegi del 17).

Llançadores

Aquesta nau portava com a llançadores la TC1 i la TC2, que a Planetes Mata 2 eren utilitzades a Tèkoda com Torres de control ďOt i Búr’sw respectivament.

Naus de Planetes
Bola 04FEF 05FEF 06FEF 07FEF 08FEF Dortox 00FEF 09

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori