FANDOM

05.jpg

La nau FEF 05.

05.gif

La nau FEF 05 per darrere.

La nau 05, i més tard FEF 05, és una nau esteŀlar de ľunivers estès de Planetes. És una nau esteŀlar que en un origen era del Domini i que es van quedar els nens que estaven atrapats a Tèkoda.

Viatges per Tèkoda i pèrdua

El 2000 els nens que anaven a la bola 04 mentre estaven a Tèkoda van ser segrestats per una raça que al començament anomenaven la dimensió desconeguda, que van destruir la bola 04. Gràcies als poders ďen Josep Maria 4, van agafar una nau dels enemics que van reanomenar 05 i van escapar de tornada a Tèkoda.

Un cop a Tèkoda van tenir la majoria de les aventures que surten a la primera part de Planetes Mata 2, de ľunivers estès de Planetes (2000-2001). Al final de la primera part per una avaria a la 05, aquesta va programar un viatge gairebé a Grodolí 1000‰ (hiperespai factor 10) fora de Tèkoda, cap a ľespai profund. La tripulació van tenir poc temps per escapar, i la nau es va donar per perduda.

Retrobament i nous viatges

El 2007, mentre la nau FEF 08 explorava una zona remota de ľespai, es va trobar per casualitat la 05. Llavors la 08 va remolcar la nau fins a la Terra i la Flota Esteŀlar de la Federació amb en Josep Maria 12 va reanomenar la nau com a FEF 05. Llavors el 12 va assignar una nova tripulació per a la nau: en Manuel com a capità i la Laia com a comandant i primer oficial. Això es veu en SèrieStar4.

Una vegada formada la nova tripulació de la FEF 05, aquesta va embarcar en una missió ďexplorar més enllà de ľUnivers, el que anomenaven “Cel”. Allà van trobar el Mar digital, el limbe, el Continuum dels Q i van veure per primera vegada el món paraŀlel, entre ďaltres aventures. Tot això es veu en la segona part de Planetes Mata 2.

Destrucció

Al final de la sèrie Planetes Mata 2 van intentar fer una cosa prohibida al “Cel”: portar amb ells un esperit. Per això van ser penalitzats i van ser enviats al Sol a Grodolí 1000‰ (hiperespai factor 10). En el ràpid viatge a la mort el 2012 van poder enviar un missatge ďauxili a la Terra, que en Josep Maria 17 va rebre i va agafar ľabandonada nau FEF 06 per salvar-los. Només es van salvar 6 persones de la FEF 05, i es va perdre la FEF 06 causant la mort de qui la pilotava, una còpia ďuna noia anomenada Marta (ľoriginal anava a ľantic coŀlegi del 17). A la línia temporal alterada pels súlibans, la Marta també mor, però tota la tripulació de la FEF 05 se salven.

Llançadores

Aquesta nau portava com a llançadores la İF1 i la İF2, que al final van acabar en mans dels ifnilians.

Naus de Planetes
Bola 04FEF 05FEF 06FEF 07FEF 08FEF Dortox 00FEF 09

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori