FANDOM

Èrika (Jé Séniah), regenerada com Annika Caetano, Danika i altres noms, és un personatge de ľunivers estès de Planetes. No se sap res de ľorigen o el nom de la seva espècie, però se sap que ella és membre ďuna espècie en extinció i només en queden dues, i la seva espècie va ser qui va generar ľenergia de ľunivers en el Big Bang.

Informació de ľespècie

Aquesta espècie només té un sexe, el femení. Una característica ďaquesta espècie és la regeneració. Normalment es fan passar per habitants del planeta on viuen, i quan s’aparellen amb un mascle, si ella té una filla, el seu cos es fa de ľespècie del mascle i perd els records ďalienígena, però la filla que neix es fa alienígena i tots els records i la personalitat de la mare són passats a la filla; la mare es regenera en la filla i genera un cos fals de ľespècie del pare que segueix amb ell sense que sàpiga gens de la procedència de la seva dona.

Una altra característica ďaquesta espècie és convertir a persones en “Sequoia”: això consisteix a fer que persones ľobeeixin sense saber per què ho fan, per això els oficials de la FEF sovint anomenen aquest procés “abducció”, però aquest terme no és oficial. Per convertir a algú en Sequoia, aquesta espècie ha ďagafar a la víctima de les mans i li transmet alguna cosa. Això ho solen utilitzar sempre per incorporar-se en una família i que creuen que ella és part de la família, i a més ľÈrika ho va utilitzar per al seu benefici i per evitar que els oficials de la FEF investiguin massa. Quan un Sequoia torna a la normalitat, perd tots els records durant el seu període que va estar sent Sequoia. El 0 va ser Sequoia voluntàriament i després va tornar a la normalitat, i una amiga de ľİhi Kadse i ľactriu Zendaya també van ser Sequoies. Actualment segueixen sent Sequoies dos professors de ľúltim institut que en Josep Maria i ľÈrika van estudiar, tres alumnes de la seva classe, una noia del poble ďen Josep Maria #, una altra amiga de ľİhi anomenada Melody, i més gent que la FEF desconeix.

Èrika

ĽÈrika és ľencarnació que va viure en la primera meitat del segle XXI ďuna de les dues restants ďaquesta espècie, i és la més coneguda. Ha viscut molt temps, ella va dir a la peŀlícula Planetes III: Entre dues èpoques que tenia més anys que el planeta Teremedó. Al principi creien que intentava destruir els teremedosians, però després van descobrir més ďella, i que el seu objectiu no era cap espècie en concret. Segons se sap, ella va crear el món paraŀlel al segle V, creant un univers alternatiu on ľImperi Romà no va caure i la humanitat es va fer més salvatge, fins a arribar a ľImperi Terrà fundat al segle XX, que domina tot el planeta. També es va crear una còpia ďella, que vivia al món paraŀlel. A la línia temporal original, sense els canvis dels súlibans, ľÈrika es va casar amb en Leo i es va regenerar en una filla anomenada Danika. En Leo va morir a la Tercera Guerra Mundial. A SèrieStar4 apareix ľÈrika de vella, però ja no és la mateixa, sinó que és un cos que va generar ľalienígena per quedar-se a la Terra i evitar sospites.

Annika Caetano

ĽAnnika Caetano és ľencarnació que va viure en la primera meitat del segle XXV de ľÈrika, regenerada aproximadament 20 vegades. Apareix a Planetes III: Entre dues èpoques com una nena de 12 anys, que s’ha tornat boja pel pas dels segles i vol destruir ľunivers tal com el coneixem i crear un univers sota el seu control. Amb ľajuda inesperada de ľÈrika, aconsegueixen detenir ľAnnika Caetano perquè ľÈrika fa que la seva versió del futur entri en un vòrtex i deixi ďexistir. I també amb ľajuda de ľÈrika, tornen al seu temps i a la seva línia temporal. També apareix la mare de ľAnnika, però es desconeix el seu nom.

Èrika (néta)

ĽÈrika, néta de ľoriginal Èrika, apareix a SèrieStar4 a la línia temporal original. La nau FEF 09 amb el nét ďen Josep Maria #, ľAdry, viatgen a la línia temporal alterada pels súlibans però atrapats en una bombolla amb el temps congelat el 6 de juliol del 2014 i descobreixen com seria la vida ďen Josep Maria # en aquesta línia temporal, però s’equivoquen: creuen que en Josep Maria # va deixar ľİhi i va començar a sortir amb una noia anomenada Lorena, perquè els veuen a la casa ďen Josep Maria # junts. Però en veritat van veure uns filtres de percepció creats per la Creació Àuria, per enganyar als oficials del futur i realment en Josep Maria # i la Lorena estaven en un altre lloc. Quan tornen al seu temps (any 2090), ľAdry troba la Lorena molt vella i que té família, i viuen a Portugal. Llavors es revela que ľÈrika té sota el seu control un hospital, i fa una trobada amb ľAdry. Llavors decideix esborrar-li la memòria a tots de la línia temporal original qualsevol record de la línia temporal alterada que tinguin. I ja no apareix més.

Altres encarnacions

Una de les encarnacions de ľÈrika es va casar al principi del segle XXII amb ľinventor del teletransportador, Emory Erickson. Això es va veure en la base de dades de ľUSS Enterprise (NCC-1701-F) quan la nau FEF 07 va viatjar a ľany 2412 i a la línia temporal original.

Món paraŀlel

ĽÈrika al món paraŀlel va intentar ajudar en Josep Maria #, resultant ser la part oposada de ľÈrika original, encara que va fer algunes coses massa exagerades. Resulta que ľÈrika original intentava evitar que en Josep Maria # contactés amb el seu doble, i ľÈrika del món paraŀlel gairebé no els dóna molta informació. A la peŀlícula Planetes IV: Ľenergia de ľunivers es descobreix que el doble ďen Josep Maria #, Yusma, va segrestar ľÈrika del món paraŀlel perquè treballava per a la Creació Àuria, i després va acabar desfent-se ďella.

Velika

La Velika (Велика en ciríŀlic) és ľaltra restant de ľespècie. El seu nom significa “gran”. Poc se sap de la Velika, només que viu a Sèrbia i que desconeix que la seva espècie va ser extingida per la Creació Àuria. En Josep Maria 18 la va veure per casualitat en una excursió que va fer i la FEF va perdre el seu rastre. A més, ľÈrika no sap que Velika (Велика) està viva i pensa que ella és ľúltima, i no vol creure el que li diu en Josep Maria 18.

Personatges de Planetes